Mnogość diet dostępnych w sieci może przyprawić o zawrót głowy. Wiele z nich nastawiona jest mocno na jedną grupę produktów jak owoce czy nabiał. Niestety, tego typu propozycje rzadko bywają skuteczne i mogą spowodować, że w najlepszym wypadku stracimy czas na nieefektywną dietę, a w najgorszym — popsujemy swoje zdrowie. Co więc powinna zawierać dobrze zbilansowana dieta?

Indywidualnie dostosowany jadłospis dietetyczny

Jak zostało wspomniane na wstępie, diety dostępne w internecie trzeba traktować z dużą rezerwą. Jeśli nie mamy czasu na wizyty u stacjonarnego specjalisty, to warto zainteresować się dietą odchudzającą od dietetyka online. Poprzez rzetelny wywiad na wstępie współpracy i odpowiednie dopasowanie jadłospisu oraz posiłków do preferencji pacjenta można osiągnąć rezultaty równie dobre co pod opieką tradycyjnego fachowca. Oczywiście nie ma przepisu na jedną, idealną dla każdego dietę. Produkty wchodzące w skład jadłospisu odchudzającego są uzależnione od specjalisty, który przygotowuje naszą dietę, naszych osobistych preferencji oraz od zasobności portfela. Jednak powinny one mieć kilka cech wspólnych. Przede wszystkim jadłospis redukcyjny powinien zawierać wszystkie składniki odżywcze w ilościach zalecanych dla danej osoby na podstawie jej wieku, wzrostu i trybu życia. Inaczej będzie wyglądać dieta dla osoby ćwiczącej, a inaczej dla tej stroniącej od wysiłku lub niemogącej sobie nań pozwolić.

Składniki dobrej diety

Jeśli myślimy o diecie, to pierwsze co przychodzi nam do głowy to owoce oraz warzywa. I faktycznie, nie powinno ich zabraknąć, jednak należy pamiętać o ich odpowiednim przygotowaniu, tak by nie traciły swoich wartości odżywczych. Warzywa warto gotować na parze, natomiast owoce mogą być podstawowym składnikiem sałatek czy koktajli, które z pewnością urozmaicą nasz jadłospis. Kolejnym ważnym punktem naszego jadłospisu redukcyjnego powinno być źródło pełnowartościowego białka, niezbędnego do budowy mięśni. Podstawowym jego źródłem jest dobrej jakości mięso, np. wołowe lub drobiowe, możliwie jak najbardziej chude. W takim jadłospisie koniecznie muszą też znaleźć się ryby, będące źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych. Jeśli jesteśmy wegetarianami lub weganami, to dobrym źródłem białka będą dla nas rośliny strączkowe, takie jak soczewica czy groch. Mnogość przepisów dostępnych w sieci zachęca do eksperymentów i przygotowywania smacznych potraw.

Odpowiednio zbilansowana dieta, bogata we wszystkie niezbędne składniki to podstawa udanego odchudzania. Wbrew obiegowej opinii, nasze menu może być naprawdę urozmaicone oraz apetyczne. Decydując się na walkę z nadwagą, warto skorzystać z porady specjalistów, którzy dzięki swojemu wykształceniu i bogatemu doświadczeniu będą w stanie udzielić nam bezcennych wskazówek, a także uchronić przed tak niepożądanym efektem jo-jo.