Istnieją osoby cierpiące na nietolerancję histaminy. Przygotowałam więc post, który może im pomóc w codziennym funkcjonowaniu.
 
Pseudoalergia pokarmowa jest stanem chorobowym organizmu wynikającym z działania na niego związków chemicznych zawartych naturalnie w pokarmach czy też sztucznie do nich dodawanych. Dieta antyhistaminowa polega na likwidacji pseudoalergii.
Reakcje te są przede wszystkim związanie z niedoborem enzymu DAO, rozkładającego histaminę, która jest odpowiedzialna m.in. za reakcje alergiczne. Wyrzuty histaminy powoduje pokarm ją zawierający, czyli: chemiczne dodatki do żywności; toksyny zaburzające florę bakteryjną; pasożyty i grzyby tj. lamblia, glistnica, Candida albicans.
 
OBJAWY PSEUDOALERGII:
-spadek ciśnienia krwi,
-luźne stolce lub zaparcia
-wysypki skórne
-przelewania w jelitach, kolki
-napadowy nieżyt nosa
-migrenowe bóle głowy
 
POKARMY ZAWIERAJĄCE HISTAMINĘ
Produkty poddane długiej fermentacji: sery dojrzewające (ementaler, gouda, parmezan, camembert, pleśniowe, roqueford, kwaśne mleko), alkohol (białe i czerwone wino, piwo, szampan), drożdże, ocet (z wyjątkiem spirytusowego i ryżowego);
Mięsa wędzone i suszone, wędliny, cielęcina, wołowina (salami, surowa szynka, surowe kiełbasy);
Ryby: o ciemnym mięsie, marynowane, peklowane, wędzone, konserwy np. tuńczyk, makrela, serdela, łosoś, śledź);
Pszenica;
Warzywa, owoce i orzechy bogate w histaminę: pomidory (również ketchup), rośliny strączkowe, awokado, pieczarki, borowiki, bakłażan, kapusta kiszona i ogórki kiszone, szpinak, pokrzywa, czerwone śliwki, banany, gruszki, orzechy ziemne, nerkowce, włoskie;
POKARMY POWODUJĄCE UWALNIANIE SIĘ HISTAMINY Z KOMÓREK TUCZNYCH
Białko jaja;
Truskawki, maliny;
Surowy ananas;
Papaja;
Kiwi
Czekolada, kakao;
Nasiona słonecznika, orzechy
Cytrusy;
Owoce morza;
 
Istnieje możliwość wyjścia z nietolerancji histaminy. Należy tylko sumiennie dostosować się do jadłospisu i zaufać swojemu dietetykowi. Jeśli nie wiesz jak powinna w tym czasie wyglądać Twoja dieta, zapraszam do współpracy.