Wiele osób na co dzień zastanawia się nad pytaniem „jak schudnąć szybko i bez efektu jojo”. Każda strona internetowa podaje inne informacje na temat tego ile jeść, jak jeść, co trenować oraz kiedy i jak często to robić. Pomimo dużej ilości cennych informacji nie istnieje jeden, skuteczny sposób, który pozwoliłby na zgubienie kilogramów w bardzo szybkim tempie. Każdy organizm różni się od siebie, co dodatkowo sprawia, że nie wszystkie metody działają równo na każdego. Istnieje jednak kilka rad i wskazówek, dzięki którym możliwe jest zgubienie zbędnych kilogramów w zdrowy sposób.

Jak się odchudzić?

1. Jedz zgodnie z własnym zapotrzebowaniem kalorii Każdy organizm przystosowany jest do spożywania różnej ilości kalorii. Zapotrzebowanie ich różni się od naszej płci, wieku oraz aktywności fizycznej. Więcej kalorii spożywać będą mężczyźni w średnim pracujący fizycznie niż młode kobiety z siedzącym trybem pracy. Ilość spożywanych kalorii może różnić się od siebie o bardzo dużą liczbę, dlatego na początku ustalania diety warto jest zapoznać się z tą wartością.

2. Spożywaj posiłki w odpowiednich odstępach czasowych Nasz organizm przystosowany jest do regularnego trawienia oraz oczyszczania siebie z resztek. Jednak aby to było możliwe konieczne jest robienie przerw w spożywaniu posiłków, aby dać czas jelicie i żołądkowi na wykonanie niezbędnych procesów. Zalecane przerwy w posiłkach to od 3 do 5 godzin. Jeśli chodzi o regularność spożywania posiłków, równie istotne jest jedzenie śniadania. Wiele osób pomija ten posiłek z powodu braku czasu o poranku lub niechęci do jedzenia tak wcześnie w ciągu dnia. Pomijanie śniadania jest jednak dużym błędem. O poranku potrzebne jest nam dużo siły, której zdobycie możliwe jest właśnie dzięki jedzeniu. Śniadanie pomaga także w pozbyciu się napadów głodu od samego rana.

3. Kontroluj węglowodany i tłuszcze Każdy produkt posiada własną ilość wartości spożywczych w postaci węglowodanów, tłuszczy i białka. Spożywanie za dużej ich ilości wiąże się często nie tylko z przybieraniem na wadze, ale także nabywaniem chorób, takich jak na przykład cukrzyca. Posiłki z dużą ilością cukrów prostych prowadzą do podnoszenia się cukru we krwi, a co za tym idzie – zwiększenie stężenia insuliny. Oczywiście spożywanie węglowodanów, tłuszczy i białka zależy także od danego organizmu oraz efektu, na jakim nam najbardziej zależy. Sportowcy, którzy są w trakcie „budowania” swojej tkanki mięśniowej powinni jeść dużo białka, a z kolei osoby chcące zrzucić z wagi powinny spożywać więcej węglowodanów.

4. Zwróć uwagę na potrzeby swojego organizmu Tak jak wcześniej zostało wspominane – każdy organizm różni się od siebie, a co za tym idzie potrzebuje on innej ilości węglowodanów, innych produktów do nabycia energii oraz zupełnie różnej liczby kalorii aby zacząć chudnąć. Jako że wszyscy różnimy się od siebie, dane posiłki mogą wzbudzać u nas różne reakcje organizmu. Warto zatem na początku stosowania diety przyjrzeć się swojemu organizmowi oraz samopoczuciu, jakie towarzyszy nam podczas spożywania danych warzyw, owoców i innych produktów.

5. Wprowadź aktywność fizyczną Niezależnie od tego czy chcemy tylko schudnąć czy też dodatkowo nabyć trochę mięśni, w życiu każdego człowieka istotne jest wykonywanie ćwiczeń. Regularna aktywność fizyczna pozwala na utrzymywanie dobrej kondycji, ujędrnienie ciała, a także lepsze samopoczucie. Wystarczy zaledwie pół godziny dziennie, aby poczuć się lepiej. Dużą zaletą wprowadzenia aktywności fizycznej jest także to, że można zaliczyć do niej wiele różnych sportów i ćwiczeń. Spacer z rodziną, wyprawa na łyżwy, aerobik czy też siłownia to tylko kilka z możliwości.

6. Niczego nie przyśpieszaj Gubienie kilogramów jest procesem, który wymaga dużo pracy, motywacji oraz czasu. Stosując się do podanych wskazówek tylko i wyłącznie kilka razy w tygodniu lub rezygnując ze stosowania niektórych z nich trudno będzie Ci osiągnąć sukces. Warto jest wprowadzać zmiany stopniowo. Organizm, który przyzwyczajony jest do jedzenia słodyczy codziennie będzie domagał się ich cały czas. Oznacza to, że po gwałtownym odstawieniu batoników Twoje samopoczucie może się pogorszyć, przez co natychmiastowo zrezygnujesz z diety i wrócisz do starych przyzwyczajeń. Wprowadzanie zmian wymaga zatem czasu oraz motywacji. Bez nich nie osiągniesz sukcesu i porzucisz kolejną dietę.